středa 31. května 2017

Plastové gumičky- šňůry od telefonu ( Invisibobble a další)

Plastové gumičky alias šňůry od telefonu dnes již patří ke klasice. Ale někdy v roce 2013, kdy jsem je poprvé zaznamenala, jsem kolem nich chodila v drogerii, koukala na ně a nechápala na co to je. :). Poprvé jsem si je koupila jen tak ze zvědavosti, co že je to za zajímavou novinku,ale tak mě nadchly, že od té doby takřka nepoužívám žádné jiné.

Důvod, proč nepoužívám žádné jiné je ten, že perfektně udrží culík celý den (případně se jen někdy utáhne), culík vůbec netáhne a po rozpuštění absolutně nebolí vlasy. Taky po rozpuštění nemám ve vlasech takovou tu vytlačenou vlnu. Někdo jí má, já ne.

S čím mám ale problém, je udělat si hladký culík. Tedy aby byly vlasy v culíku hladce připláclé k hlavě a nikde nic nevylejzalo. Samozřejmě vždy vlasy hladce vyčešu a VŽDY se mi udělají varhánky a někde něco vyleze. Takže nevim.
Vlasy můžou taky ze začátku po udělání culíku místy táhnout. Stačí dotyčný pramínek povolit.

Nášup od Stoklasy z a 8 a 10kč

Život gumičky

Je dobré mít gumičky alespoň dvě, protože jsou po sundání z vlasů vytažené a nějakou dobu jim trvá, než se opět smrsknou. Nemám to přesně změřeno. Já je večer sundám (protože culík nosím celý den),  nechám přes noc a ráno jsou ready. Nebo, když se chci přečesat přes den, sáhnu po jiné, abych nemusela čekat.

Taková gumička se taky časem vytáhne. Já dělám culík na tři nebo čtyři otočky, a jak to jde na víc, tak vyhazuju, protože se mi pak s nimi špatně manipuluje.

Co se týče životnosti, tak mě jedna gumička vydrží hodně dlouho, protože jich mám hodně a střídám je podle toho, jak se mi hodí k oblečení. Takže u mě je to minimálně na rok. 

Gumička také někdy skončí rychlou smrtí, protože praskne, ale zatím se mi to stalo jen jednou.

Nepoužitelná gumička se může hodit do plastů, ale pozor, z mé zkušenosti některé průhledné mají v sobě kov.

gumičky s malou spirálkou z bižu obchodu z Palladia v Praze

Drahé nebo levné

Určitě je na místě otázka, jestli je lepší investovat do drahých gumiček nebo se spokojit s levnými. Já jsem zatím vyzkoušela originál Invisibobble za 125kč, Parsa z DM původně za 89kč (v akci za 39kč), bezznačkové gumičky z bižu obchodu z Palladia v Praze a gumičky od prodejce galanterního a dalšího zboží Stoklasy za 8 a 10kč.

Mně samotné drahé gumička lepší nepřijdou. Jsem spokojená s těmi od Stoklasy a už se mi nechce dávat za jednu víc jak 10kč nebo třeba 30 či 40kč za balení.

Originální Invisibboble ze začátku na mě působily dobře- pevněji, ale časem se stejně vytáhly jako ostatní. Krom toho mi jedna praskla, což seč mi u jiných nestalo.

U gumiček Parsa se mi zdálo, že se moc rychle vytáhly, takže už bych tuto značku nebrala.

Dražší gumičky Palladka by byly ok, ale v klidovém stavu mají velký průměr 6cm , takže se při dělání culíku hodně vytahují a špatně se mi s nimi manipuluje. Ty jsem vyhodila.

A nakonec od Stoklasy. Moje nejoblíbenější. Stojí 8 a 10kč a přijdou mi ideální. Buď si kupuji puntíkaté (puntíky časem slezou) nebo klasiku. Moje zkušenost s nimi je absolutně dobrá. Nedávno jsem dělala velkou čistku a nakoupila si nášup do zásoby viz foto výše.

Invisibobble a Parsa

Použitá a nová gumička

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.